EPP su, znamo, reklamni spotovi , a APP znači – ako prođe-prođe!
Nužno je to zlo svake televizije, naročito onih
komercijalnih. Od nečega se mora živjeti, od nečega se moraju namaći novci za
nove produkcije. To je jasno. Ali nije
mi jasno šta se njima želi postići kod gledatelja? Da kupuju baš te reklamirane
proizvode? Teoretski tačno! U praksi – baš obratno. Da kupim nešto što mi je
prekinulo omiljenu seriju? Na žalost, većina svojom (ne)kvalietom, iritantnošću pa i glupošću izazivaju suprotan efekt – e ne bih to kupila
ni za pola marke! Ovo se jednako odnosi i na domaće i na strane reklame. I
traju, brate, da često zaboravim koju emisiju uopće gledam!
Posebno sam, kao prosvjetni radnik, osjetljiva na
(zlo)upotrebu djece u reklamama. Je li vama duhovito da djeca lažu, varaju,
kradu, svađaju se s ukućanima, markiraju iz škole, arogantna su, razmažena, sve
im je dozvoljeno, a sve zarad nekog
omiljenog keksa ili namaza? Ili da mama prevari dijete da bi popila njegovo
mlijeko? Strašno!
Kakvi su muški likovi? Nabildani , nalickani , „neodoljivi“
jer upotrebljavaju baš to i to i voze baš taj auto!
Žene? Frustrirane domaćice s izgledom manekenki koje samo
čiste i ribaju već čisto ili poslovne žene u štiklama od 12 cm (mo'š si mislit'
što bi u njima izdržale cijeli radni dan!), zavodnice (do neukusa!), fatalne
žene kojima ne treba muškarac jer je dovoljan proizvod koji reklamiraju za
čistu ekstazu! I sad se ja trebam poistovjetiti s nekom od njih i kupiti baš
taj proizvod! Nije nego!
A sami proizvodi koji se reklamiraju?
Sve čudo do čuda, sve čarobno i magično – ma, ko rukom odneseno! Zaletiš se i kupiš – čista
laž i prevara!
Poruke - Jedimo čips
i druge nezdrave grickalice (i to ih žvačemo na sav glas!), pa onda pijmo
čarobne čajeve i tablete za varenje i mršanje!
Pijmo gazirana i vještački obojena pića koja su već odavno
protjerana iz domaćinstava i škola koje imalo drže do zdravlja ! Nula šećera –
moš' si mislit'!
Kupujmo skupa i bijesna auta jer ćemo samo tako biti neko i
nešto i sretni!
Dižimo kredite dok se ne ugušimo u njima jer je sve „džaba“!
Kupujmo djeci tablete i pametne telefone dok su još u
pelenama . A tek kakvih sve vrsta pelena
ima! Šteta da djeca ikad izadju iz njih!
Visimo na društvenim mrežama jer vrijedimo samo onoliko
koliko lajkova imamo!
Pijmo pivo jer šveps je samo za odabrane!
I ne gledajmo sapunice i filmove jer ćemo skužiti da je „dr-
taj i taj“ iz reklame za neki lijek, kozmetički
preparat ili pastu za zube – glumac! Često prilično poznat! Pa ko je
ovdje lud?
A ti glasovi iz „off-a“...Ti povišeni tonovi, ta
egzaltiranost...Kao da su upravo otkrili Ameriku!
Pored ovakvih i ovoliko dugačkih reklama filmovi i serije
uopće nisu potrebni!
I zašto je sve tako glasno? Gledate nešto s normalnom
jačinom tona i odjednom ruknu reklame pa u panici da što prije stišate ton
ispustite daljinski! Panično ga podižete s poda dok komšije nisu počele lupati
na vrata!
Volite li vi gledati ljude kako peru zube? Ili slušati
hrskanje čipsa i smokija? Ja ne!
Rado bih sve ovo potkrijepila konkretnim primjerima ali –
neću da im pravim besplatnu reklamu!
4 komentari
Svaka cast Gorana samo tako nastavi.Podsjetila si me na 'Dubiozu kolektiv'u formi bloga,uvijek duhovita i aktuelna.
OdgovoriIzbrišiLSH
Hvala draga moja!
IzbrišiDraga Gorana cestitam na pokretanju bloga.Tekstovi su kao i ti,uvijek duhoviti i aktuelni.Ili kao 'Dubioza kolektiv'u blog formi.
OdgovoriIzbrišiLSH
Hvala jos jednom, prija mi poredjenje s Dubiozom...
Izbriši